Als je vóór 15 uur bestelt, proberen we nog dezelfde dag te verzenden!
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

Product image slideshow Items

  • Breukenkaartjes
  • Breukenkaartjes

Breukenkaartjes

Artikelnummer: 3129507
€9,95
Incl. btw

Breuken matchen. Kaartspel met 28 breukenkaartjes.

De beoordeling van dit product is 0 van de 5

(0)
Op voorraad (Levertijd:Direct leverbaar)

Heb je de eerste beginselen van breuken uitgelegd? Dan kunnen de leerlingen met dit spel zelfstandig gaan combineren en oefenen.

 

Dit breukenspel is een eenvoudige start voor leerlingen die gaan oefenen met breuken.

Het spel 'Match a fraction' is een kaartspel waarbij op de helft van de kaarten breukenafbeeldingen staan en op de bijbehorende kaart staat de breuk. Kinderen moeten de bijpassende breukenkaartjes vinden.

 

Het Match A Fraction spel bevat:

  • Breuken 1/4, 2 / 4,3 / 4, 1/3, 1/2, 2/3 en 1.
  • 28 kaarten per pak.
  • stevige plastic spelkaarten
  • van elke breuk zijn er 4 kaartjes (2 plaatjes en 2 breuken)

 

Leuke breukenspelletjes voor kinderen zijn een geweldige manier om de rekenstof eigen te maken. Door het spelen van het spel hebben de kinderen een kans om de praktijk te oefenen met de theorie die ze is geleerd. Het spel kan al snel worden gespeeld en geeft de leerkracht ook een idee of de leerlingen de stof begrijpen of dat er nog extra uitleg nodig is.

 

Waarom moeten we spelletjes gebruiken om het concept van breuken te verstevigen?

We weten allemaal dat kinderen genieten van het spelen van spelletjes. De ervaring leert ons dat spel een zeer productieve leeractiviteit is. Hier zijn enkele redenen waarom we rekenspelletjes moeten gebruiken in de klas:

  • Zinvolle situaties - de toepassing van wiskundige vaardigheden wordt gecreëerd door spel
  • Motivatie - kinderen kunnen vrij kiezen om deel te nemen en genieten van het spel
  • Positieve houding - spelletjes bieden mogelijkheden voor vergoten van het zelfbeeld en het ontwikkelen van een positieve houding ten opzichte van rekenen/wiskunde, door middel van het verminderen van de angst om te falen en fouten te maken;
  • Verhoogd leren - in vergelijking met de meer formele activiteiten (sommen maken in je schrift), kan meer leren plaatsvinden door middel van spelletjes. Als gevolg van de toegenomen interactie ontwikkelen kinderen mogelijkheden om intuïtieve ideeën en probleemoplossende strategieën te testen
  • De verschillende niveaus - spelletjes geven ruimte aan kinderen om te werken op verschillende denkniveaus en om te leren van elkaar. In een groep zijn er altijd kinderen die het spel voor het eerst spelen of al vaker gedaan hebben. Zo leren beide groepen kinderen van elkaar. De een door herhaling, de ander door het uit te leggen aan een medeleerling, nog weer een ander door het spel te spelen.
  • Thuis en op school - spelletjes bieden zowel de school als thuis een makkelijke 'tussendoor-activiteit'
  • Onafhankelijkheid - Kinderen kunnen onafhankelijk van de leerkracht werken.
0 sterren op basis van 0 beoordelingen
Je beoordeling toevoegen
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »