Met de Planagenda kun je leren plannen.
Als leerlingen het succes van het plannen ontdekken, dan verhoogt dat het plezier en het resultaat op school. De vaardigheid plannen, doelen stellen en zelfstandig “leren leren” draagt bij aan betere schoolresultaten. De planagenda heeft een systeem dat leerlingen helpt om het plannen stap voor stap te leren.
Voor leerlingen die nog niet zelfstandig de denkstappen kunnen maken die nodig zijn om hun huiswerk te noteren, plannen en maken en/of leren is de kijkwijzer huiswerk speciaal ontwikkeld. De kijkwijzer huiswerk kan in combinatie met de planagenda maar ook afzonderlijk van de planagenda worden gebruikt.
De planagenda is hip en handig!
De plan-agenda is geschikt voor alle kinderen, maar in het bijzonder voor kinderen met autisme, beelddenken, ADHD, DCD, faalangst en natuurlijk kinderen met overzichtsproblemen.
Deze planagenda is hip en handig. Met de planagenda leren kinderen stap voor stap hun huiswerk te plannen. Het helpt de kinderen inzicht en structuur te krijgen zodat ze hun huiswerk kunnen overzien.
De voordelen van de agenda met ringband op een rijtje:
- Overzichtelijke en prikkelvrije weekindeling
- Houdt eenvoudig de status bij van de planning
- Jaargangvrij
- Formaat A5
- Op elk moment starten door de tijdloze aanpak
- Praktische tips voor slim plannen
- Stickers om per maand een tabblad te maken
- Handig opberghoesje om bijv. je schoolpas te bewaren
- Stevige plastic omslag
- Bladwijzer-liniaal met de 7 plan-stappen
- Overzichtelijk opzoekboekje vol met ezelsbruggetjes en slimme overzichten
De planschriften
Het planschrift is zonder opzoekboekje en heeft 12 weekoverzichten. Handig om kinderen klassikaal te leren plannen. Je kunt een planschrift ook goed inzetten voor leerlingen in groep 8 als voorbereiding op het voortgezet onderwijs. Daarnaast is het handig als toetsplanne voor proefwerkweken of een examenperiode.
Het planschrift is er in twee formaten: A4 en A5.
De kijkwijzer:
De kijkwijzer huiswerk is speciaal ontwikkeld voor kinderen die stap voor stap moeten leren hoe ze hun huiswerk kunnen maken, leren en plannen. De kijkwijzer is gelamineerd zodat de leerling de huiswerkopdracht erboven kan schrijven met een whitebord-stift. De achterkant is een wisbordje wat kan helpen bij het maken van aantekeningen en de denkstappen die de leerling nodig heeft.
De kijkwijzer is opgedeeld in: voor de taak, tijdens de taak en na de taak. Binnen de kijkwijzer zijn zelfregulerende vaardigheden verwerkt. De opbouw van de kijkwijzer sluit aan bij de kijkwijzer instructie (voor leerkrachten).